RSS

joi, 2 februarie 2012

Joia frumusetii :)


Am redevenit si eu o mica amatoare a ingrijirii personale. Cum nu ma incadrez in categoria celor care iubesc machiajul, am imbratisat asadar Naturalul.

 Acest ritual al meu decurge in felul urmator: imediat dupa pranz imi pregatesc camera unde urmeaza sa stau in urmatoarele 30 de minute; imi pregatesc mastile, mi le aplic, imi pregatesc intre timp si cafeaua iar cand fiecare etapa a fost parcursa cu bine, imi permit sa ma relaxez o jumatate de ora facand si cateva exercitii de respiratie sau repetand afirmatiile de autovindecare sau efectiv jucand rolul observatorului, lasand sa treaca gandurile precum norii pe cerul senin de vara. Totul decurge ca un dans al Frumosului si al daruirii. Simt ca sunt o parte a Bucuriei divine si in cele din urma ajung sa Fiu una.

De ce ritual?
  •  Pentru ca presupune o anumita randuiala, un anumit set de practici in vederea obtinerii unui produs final de calitate. Nu intri in baie si iti arunci "postiile astea" pe fata, plina de nervi ca ai avut o zi grea si la naiba, inca mai ai treburi de facut si nici macar timp de un dus linistit nu ai dar totusi incerci sa-ti faci timp si de tine, (second-hand, atlfel nici nu ai cum). Nu! Daca avem la dispozitie 10 minute pentru o masca pentru ten, cele 10 minute sa fie inchinate doar acestui lucru, pregatirea celor necesare, nu in graba si cu gandul in o mie de parti ci acolo ("in traducere AICI SI ACUM"), sa simti ca ai in mana bolcanelul cu miere de albine, sa le multumesti albinelor ca datorita trudei lor ai tu acum mierea pe care ai ales sa o folosesti intr-un alt mod decat cel clasic, iar asta nu inseamna risipa (faptul ca folosesti un aliment pentru a prepara o masca pentru ten, cand altii mor de foame nu este egoism ci este un alt fel de a aprecia natura, puterea naturii si de a darui mai departe ceea ce am primit noi de la natura). Sa adaugi laptele, sa simti si sa te bucuri de mirosul laptelui, al mierii, sa le simti culorile, sa te minunezi de ele si sa multumesti Naturii pentru toate aceste daruri. Iar pentru aceste lucruri nu avem nevoie de ore ci doar de cateva minute, stim cu totii ca ale noastre ganduri sunt rapide. 
  • Pentru ca reprezinta o dorinta de a reintalni Frumosul, de a (ma) darui celorlalti o parte din aceasta legatura, o ceremonie in cadrul careia scopul nu este unul de natura egoista - sa fiu frumoasa, sa fiu sarmanta, sa frang multe inimi; nu, este calea daruirii de fapt, prin faptul ca aleg sa am grija de mine, aleg totodata sa servesc naturii printr-o forma de altruism; vreau sa arat bine pentru a darui celorlalti frumusete, daca eu radiez atunci poate cineva va gasi acest lucru de folos sau poate ca avea o zi buna; e ceva asemanator cu :
" Învăţaţi să lăsaţi pe chipul vostru să înflorească un zâmbet, este darul pe care-l oferiţi aproapelui, este darul pe care-l oferiţi întregului Univers! – Octavian Paler
Nu înceta niciodată să zâmbeşti, nici chiar atunci când eşti trist, pentru că nu se ştie cine se poate îndrăgosti de zâmbetul tău. – Gabriel José García Márquez "
  • E ca si cum eu sunt la inceput reflexia soarelui, stralucesc insa aceasta lumina nu este produsa de mine, o primesc de la o alta sursa; cu timpul, datorita repetitiei si a loialitaii, credintei si devotamentului cu care fac toate aceste lucruri, ajung sa-mi descopar propria sursa de lumina datorita careia voi straluci la fel de frumos ca si soarele.
 Pentru astazi am ales sa aplic doua masti hidratante: una pentru par iar cealalta pentru ten. Aceste masti le-am notat in agenda personala, le-am folosit de-a lungul timpului destul de des incat nu mai este nevoie sa verific de fiecare data. Avand in vedere si temperaturile scazute din ultima perioada mi-am zis ca ar fi bine sa acord putin mai mult interes corpului meu.
  1. Masca hidratanta pentru par:
-un ou;
-o lingura de ulei de masline;
-o lingura de ulei de ricin (nu este obligatoriu).
Amestecul se aplica mai intai la radacina firelor de par, dupa care se acopera capul cu o casca pentru dus si se pastreaza minim 30 de minute.

    2.  Masca hidratanta pentru ten - cu miere si lapte:

-2 linguri de miere;
-2 linguri de lapte;
Amestecul se intinde pe fata si pe gat. Se lasa sa actioneze timp de 10 minute, apoi se clateste cu apa calduta. 

Pe net se gasesc foarte multe recomandari in ceea ce priveste mastile naturale facute acasa. Iata aici pentru ten, gat si decolteu; iar aici pentru par, in sezonul rece.

O dupa-amiaza frumoasa, atat de frumoasa precum zambetul unei femeie care se ingrijeste si pe sine pentru a se darui!

Asadar, ne vedem joi! :) ;)

0 comentarii: